annamaria

Πέμπτη, Ιανουαρίου 18, 2007

KΑΙΑΔΑΣ

χάσμα στον Ταΰγετο, στο οποίο οι Σπαρτιάτες έριχναν τους εγκληματίες, τους αιχμάλωτους πολέμου, τους ιερόσυλους και τους προδότες.
Επίσης, αναφέρεται, χωρίς όμως να επιβεβαιωθεί, πως εκεί έριχναν τα ανάπηρα και καχεκτικά βρέφη.

* Αυτά γράφει η Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα.

Όλοι όμως στο άκουσμα της λέξης αυτής, σκεφτόμαστε τον γκρεμό που οι Σπαρτιάτες έριχναν τα βρέφη που είχαν κάποια σωματικά προβλήματα , κάποια δυσμορφία.

Η Σπάρτη ήθελε να υπάρχουν γεροί άνδρες και γυναίκες,
ώστε να γεννούν αγόρια που αργότερα
θα γινόντουσαν δυνατοί πολεμιστές !!

Θα θέλαμε σήμερα να υπήρχε ένας «σύγχρονος Καιάδας» ???
Αν ναι, θα ήταν ο κόσμος μας καλύτερος?
Αυτό θα μας έκανε πιο υπεύθυνους για τις πράξεις μας?


Φυσικά, δε θα πρέπει να ξεχνούμε και τον κοινωνικό Καιάδα ,
τον κοινωνικό αποκλεισμό, που σίγουρα υπάρχει και θα υπάρχει,
εκεί που καθημερινά ρίχνουν - ρίχνουμε κάθε τι που θεωρούμε σκουπίδι,
από τον μετανάστη , τον χοντρό , τον καπνιστή, τον ομοφυλόφιλο,
τον βαθιά θρησκευόμενο , τον άθεο , τον τσιγγάνο
και τόσους άλλους που απλά δεν είναι όπως εμείς θα θέλαμε,
δεν είναι σύμφωνα με τα πρότυπα που μας έχουν λανσάρει………
έγραψε η annamaria at 3:44 μ.μ.

35 Comments:

Αυτός ο σύνχρονος κοινωνικός Καιάδας είναι πολύ χειρότερος απο αυτόν της σπάρτης.

Πάρα πολύ χειρότερος Άνναμαρία.

6:37 μ.μ.  

Έχουμε χιλιάδες κοινωνικούς καιάδες καθημερινά. Κοινωνικούς ρατσισμούς κάθε μορφής, και δυστυχώς ακόμα χειρότερα μεγαλώνουμε και την νέα γενιά.

8:43 μ.μ.  

σήμερα, κοινωνικός αποκλεισμός υπάρχει και σε μεγαλύτερο βαθμό από τότε...

11:48 μ.μ.  

Αντίθετος σε κάθε είδους Καιάδα.. ρατσισμό.. χρώμα.. κοινωνική τάξη.. θρήσκευμα.. με θέση και βροντερή φωνή και μ’ ένα Μένιο αρκετά τσαμπουκαλεμένο πάνω σ’ αυτά..
Καλημέρα καλή μου κυρία.

10:39 π.μ.  

sumfwnw me shades...
eimai anti8eth se ka8e eidous kaiada... ratsismo..
alla nomizw oti otan uparxei mia kuhsh h opoia exei terastia pososta na ferei ston kosmo ena paidi me kapoia polu sovara provlhmata, einai kalutera na diakoptetai..
mporei na akougomai sklhrh... alla einai ena megalo vasano kai gia tous goneis kai gia to idio to plasma pou exei provlhma...
kalhmera annamaria mou!

10:52 π.μ.  

καλημερα κοριτσακι..σε βρηκα μεσω του shades!
αυτος ο συγχρονος καιαδας ειναι τοπος υποδοχης για οτι η κοινωνια των ανθρωπων θεωρει αχρηστο χωρις να ειναι..εχουμε διαστρεβλωσει το συναισθημα μας σε απελπιστικο βαθμο κασι κλεινουμε τα ματια με απαθεια μπροστα σε οτι μας χαλαει το γυαλιστερο εξωφυλλο της ζωης μας.

11:48 π.μ.  

Δυστυχώς σήμερα είναι πολύ χειρότερα τα πράγματα απο ότι ήταν τότε.
Και ποιοι είμαστε εμείς που θα αποφασίσουμε να κρίνουμε ή να αποκλείσουμε κάποιον?
Μόνο Ενας μπορεί να το κάνει....

5:31 μ.μ.  

Την απάντηση την έδωσες μόνη σου στην τελευταία παράγραφο. Και ο κόσμος είναι χάλια λέμε. Καλό ΣΚ!

5:53 μ.μ.  

Η πλάκα ότι ο κοινωνικός Καιάδας είναι σαφώς χειρότερος, από ένα βάραθρο που ποτέ δε σκότωσε κανέναν (μύθευμα ήταν). Σε μία Ελλάδα όπου το 1/5 (2,3 εκ. Έλληνες) ζει κάτω από το όριο φτώχειας, ο Καιάδας θυμίζει τη δική μας χαρά που μιλάμε στο διαδίκτυο και ξεχνάμε τη φτώχεια, τη στιμή που 2000 άτομα καθημερινά τρώνε συσσίτια στη Θεσσαλονίκη από την Εκκλησία και τον Ψωμιάδη (τώρα το πώς έφτασα να επαινώ αυτά τα δύο, είναι άλλο θέμα, σκέψου πού έφτασε η φτώχεια). Ο Καιάδας του στιγματισμού μολύνει τη σύγχρονη Ελλάδα, και όχι την αρχαία Σπάρτη.

10:38 μ.μ.  

Υπάρχει και δεν είναι μόνο αυτοί που αναφέρεις που έχει καταπιεί...
Στον Καιάδα πάνε όσοι δεν είναι "κάποιοι"...
Το βλέπουμε κάθε μέρα στα νοσοκομεία, στα λεωφορεία, και στα συσσίτια που είπε ο Δείμος.....

9:01 π.μ.  

Φοινικα,
δυστυχως ετσι ειναι, αποκλεισμος ειναι ο συγχρονος Καιαδας και πολυ χειροτερος απο τοτε!!


Γιωργο μου,
να τους λιγοστεψουμε, μπορουμε μεγαλωνοντας τα παιδια μας σωστα!!


Νυχτολουλουδο μου,
θα σου γραψω οτι εγραψα και στον Φοινικα μας, ο συγχρωνος Καιαδας ειναι αποκλεισμος!!


Shades μου,
ετσι...πολυ σωστα το θετεις, σε ολα αντιθετοι πρεπει να ειμαστε και ο Μενιος ειμαι σιγουρη πως θα τα ελεγε "τσεκουρατα" !! :)


Soulmates μου,
γλυκια μου soulmates,φοβαμαι πως δε μπορω να σου απαντησω με ενα ναι ή ενα οχι!
Θεωρω πως ειμαι τυχερη μαμα που εχω ενα παιδι γεματο υγεια, αν μου συνεβαινε το αντιθετο, δεν ξερω αν θα ειχα την δυναμη να το .... "ριξω σε καποιον Καιαδα"!!
Τα φιλια μου!!


alicia,
κατ αρχην να ευχαριστησω τον φιλο μου τον Shades που ειναι η αιτια και σε γνωρισα.
Ναι,ετσι ειναι, μας χαλα τα προτυπα , το εξωφυλλο οπως πολυ σωστα γραφεις!!


Asimenia μου,
α,...εμεις ειμαστε οι σωστοι , οι αλαθητοι, οι μοναδικοι και το σπουδαιοτερο οι κριτες των παντων....
τα φιλια μου !!


Lost μου,
μαυρα χαλια ....
Φιλακια πολλα καλη μου Lost !


Δειμε μου,
εισαι το ζωντανο παραδειγμα, εισαι το αντιθετο του ρατσιστη, αληθεια πως λεμε καποιον που δεν ειναι ρατσιστης??
Μη ρατσιστη??
Γνωριζουμε τις αποψεις σου αλλα αυτο δε σε εμποδιζει να λες και τα καλα!!


Παιδισκη μου,
στον Καιαδα και οι φτωχοι λοιπον??
Που παμε ???

1:47 π.μ.  

Κάποτε είχα τσακωθεί στο blog του Δήμου με τον mickey για ακριβώς αυτό το θέμα.

Μία κοινωνία χωρίς αυτούς που θεωρούνται επιβαρυντικά ή και περιττά στοιχεία από την (βάρβαρη, είναι η αλήθεια) κοινή γνώμη εμένα προσωπικά μου θυμίζει άρειες φυλές και ψηλά ξανθά αγόρια.
Επιπλέον, πιστεύω πως η κοινωνία είναι ιδανική όταν έχει τις ισορροπίες της. Έχει και "καλούς", έχει και "κακούς". Θα ήταν επικίνδυνη μία κοινωνία χωρίς τους "κακούς" της και τα "λάθη" της.

Όσο για τον κοινωνικό καιάδα, δε νομίζω πως είναι καθόλου το ίδιο, αλλά πάντως η αντιστοιχία που κάνεις είναι έξυπνη.

2:15 π.μ.  

..ολοι μας συμβαλλουμε αθελα στον σημερινο Καιαδα..εστω και λιγο..και αν θες ολοι μας αντιστοιχα εχουμε πεσει σ αυτον ο καθενας για τους δικους του λογους..!!

3:36 μ.μ.  

Μεγάλη κουβέντα είπατε κυρία μου, κι εγώ είμαι απλώς ένα μικρό, πράσινο βατραχάκι που δημιουργήθηκε σε ένα χημικό εργαστήριο και το'σκασε για να δει τον έξω κόσμο. Αφού είδε την ασχήμια, απομονώθηκε σε μια λιμνούλα, όπου εκεί κανείς δεν μπορεί να το αγγίξει.

Κοινωνικός Καιάδας? Μόνο? Εγώ καθημερινά, από τη δουλειά μου, μέχρι στο σούπερ μάρκετ βλέπω τη ΔΙΑΚΡΙΣΗ, φαρδιά πλατιά να γελάει στους αδύναμους και στους διαφορετικούς...

Ας μην συνεχίσω, συγχίστηκα πάλι

κουάξ!

4:39 μ.μ.  

Ο σύγχρονος κοινωνικός καιάδας δυστυχώς υπάρχει.
Παρήγορο σημάδι οι φωνές για την κατάργηση του, που πληθαίνουν

8:01 μ.μ.  

Ωραίο θέμα με πολλές προεκτάσεις...
Δυστυχώς όμως είτε το συζητήσουμε μέσω ιντερνετ είτε από κοντά πάντα θα διαφωνούμε όλοι ακόμα και αν πιστεύουμε τα ίδια πράγματα...

2:09 π.μ.  

Η προκατάληψη και ο ρατσισμός είναι έννοιες που δεν έχουμε ελπίδες να εξαφανιστούν απο το λεξιλόγιο μας δυστυχώς!!!

Φιλακια:*

8:35 μ.μ.  

Πόσο θα ήθελα να υπήρχε ένας Καιάδας όπου θα γκρεμοτσακίζαμε εκεί όλους όσους κάνουν κακό σε παιδιά.

1:06 π.μ.  

Jason,
μα και εγω ισιρροπιες θελω, ολοι να εχουν το δικαιωμα στη ζωη!


φεγγαρενια μου,
αν εχουμε πεσει λεει???
Παρα πολλες φορες και για ασημαντους λογους!!


Βατραχακι μου,
Κρατησε στην ομορφη λιμνουλα σου μια θεση και για μας , ετσι οπως παει, ολοι εκει θα ερθουμε....!!
Φιλια πολλα!!


Τάσος Ν.Καραμήτσος,
ναι, ολοι συνεχεια να το κανουμε, ισως... κατι, καποια στιγμη να αλλαξει!!
Καλως ηρθατε στην παρεουλα μας!!


oikogeneia kretinon,
ε...μα τι Ελληνες θα ειμαστε αν δε συμφωνουσαμε ....διαφωνωντας!!!!!
Καλως μας ηρθες !!


Aνατολη μου,
δεν πιστευω πως θα αλλαξει κατι στο αμεσο μελλον, ομως παντα να ελπιζουμε!!
Πολλα φιλακια και απο μενα!!

1:16 π.μ.  

Maika μου,
ισως μονο για κατι τετοια τερατα να υπηρχε και ολοι μαζι θα ...σπρωχναμε!!
Φιλια!!

1:18 π.μ.  

Ούτε με τους Σπαρτιάτες συμφωνούσα, ούτε με το τώρα.
Η ζωή ανήκει σε όλους!
Φιλιά!

1:54 π.μ.  

Elpida μου,
η ζωη, η εργασια, η υγεια, η παιδεια,......ομως, το ονομα σου υποσχεται πολλα, στο εχω πει και αλλη φορα!!

2:00 π.μ.  

Ανναμαρία γειά σου!
Αν δεν σε πειράζει ,θέλω να πεις ποιό είναι το καμμάτι που έχεις στο podcast σου!
Ευχαριστώ!

11:39 π.μ.  

Ωραίος ο προβληματισμός σου Ανναμαρία μου! Και ανθρώπινος! Προσωπικά είμαι φανατικά αντιρατσίστρια (όπως νομίζω & όλοι οι άνθρωποι που θέλουν να λενε πως είναι φιλελεύθεροι...)! Μή σου πω πως έχω φτάσει στο άλλο άκρο... Τέλος πάντων! Κι όσο για το εάν θα ήθελα σήμερα την ύπαρξη του Καιάδα: ΦΥΣΙΚΑ ΌΧΙ! Σήμερα έχουμε & τη γνώση & τον τρόπο να προνοούμε για πολλά πράγματα! Μυαλό όμως έχουμε;;;
Φιλιά

5:24 μ.μ.  

Φιλαληθη,
star wars Episode 2
(across the stars)
εχεις μηνυμα στο Focus!


Ηλιαχτιδα μου,
μυαλο εχουμε, διαθεση δεν εχουμε!
Τα φιλια μου!!

4:24 π.μ.  

καλη σου ημερα annamaria

ηθελα να σου πω πως, δεν υπαρχει κανενας μα κανενας λογος να απολογηθεις
οταν εγραφα εκεινο το σημειωμα, χαμογελαγα
ασφαλως και δεν ειναι κακο να αποδωθει σε μια γυναικα η ιδιοτητα της κοκετας
μονο μωρε που η δικη μου εικονα απεχει λιγο απο το κλασικον της κοκεταριας
ειμαι του απλου, πολυ απλου
κι οχι πως αυτο δεν εχει σημεια κοκεταριας.. ε; :))))


οσο για το θεμα που θιγεις εδω, το απαντας απο μονη σου την ιδια στιγμη... ποτε δεν σταματησε να υπαρχει Καιαδας.. η μορφη αλλαξε..

κι ενα σημειο ακομη..
δεν αρκει η παιδεια που, ενδεχομενως, δινει το σχολειο
οσο υπαρχει απο πισω, της οικογενειας η απαξιωση για την διαφορετικοτητα των αλλων, τα πραγματα θα πορευονται ιδια, νομιζω

οφειλουμε να περιορισουμε, με την εννοια του ελεγξουμε, τις δικες μας αντιδρασεις ωστε, στις γεννιες που ακολουθουν να ελαχιστοποιουνται τετοιες στασεις μεχρι να ληψουν τελειως, αν αυτο ειναι εφικτο...

καλημερα και παλι

10:23 π.μ.  

Απο τα καλύτερα αυτής της εβδομάδας στον κόσμο της blogοσφαιρας.

Να είσαι καλά.

1:21 μ.μ.  

Στείλτο ρε Ανναμαρία να χαρείς!
filalithisblog@yahoo.gr
Ευχαριστώ!

5:19 μ.μ.  

..δυστυχως υπαρχει καιστις μέρες μας και μεις τι κάνουμε ,,μονο να δειχνουμε λυπηση και οίκτο; δε φτανουν...δεν βοηθάν
σεβα

8:29 μ.μ.  

Orelia μου,
μην το σκεφτεσαι,
ομορφη κουβεντουλα καναμε.
Ομως πολυ καλα ξερουμε και οι δυο πως στο απλο ειναι το καλυτερο και η φινετσα εκει φαινεται!!
Τωρα οσο για το θεμα μας, πολυ σωστα το γραφεις,
Τα παντα ξεκινουν απο το τι βασεις θα δωσει η οικογενεια, πως θα μαθει τα σωστα βηματα, πως θα διδαξει καλυτερα για ενα μελλον χωρις ντροπες!!


sigmataf μου,
σε ευχαριστω πολυ πολυ!!

Φιλαληθη,
ελπιζω να το ελαβες!!

Sevarose μου,
ναι, πολυ σωστα δε φτανει ο οικτος, δε φτανουν τα λογια, πρεξεις, μονο πραξεις.
Ομως ελπιζω!!

12:20 π.μ.  

Πάντως Άννα Μαρία δεν είναι οι διάφοροι "Καιάδες" που με προβληματίζουν γιατί άλλωστε το μίσος είναι ένα αίσθημα παντοτινό που πάντα θα υπάρχει.
Το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον να βγει από έναν "Καιάδα" αυτό είναι το ζητούμενο.

1:11 π.μ.  

Δύο σημεία θα παραμένουν πάντα ασαφή:
Τι είναι Καιάδας είναι διαφορετικό για μένα και για σένα και δεύτερο άλλιώς αντιλαμβάνομαι εγώ από σένα το αν είμαι μέσα σ'αυτόν η όχι.

2:30 π.μ.  

Arthuro μου,
ας ξεκινήσουμε από το να μην τους ρίχνουμε
και να τους βγαλουμε εύκολο είναι ή έστω πιο εύκολο.


Αθεοφοβε,
Καιάδας είναι το περιθώριο
και όποιος είναι σε αυτό ειμαι σίγουρη πως το έχει νιώσει στο πετσί του!!

1:28 π.μ.  

..η ώρα της αλήθειας έφτασε..

2:18 μ.μ.  

Μενιο μου,
τρεχω να διαβασω!!

11:59 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home